Bloggtoppen.se Hindrums frihetliga alster: Anna Sjödin - radikal så att det skriker om henne.

Hindrums frihetliga alster

Thursday, September 29, 2005

Anna Sjödin - radikal så att det skriker om henne.

Har du en åsikt? Gå med i SSU. Detta var budskapet som SSU för några år sedan försökte vinna väljare på. Vad SSU inte då tänkte på var att alla människor har en åsikt. Jag valde att inte gå med i SSU trots att jag hade en åsikt.

Jag har inte hört eller sett något av Anna Sjödin sedan hon tillträdde som ordförande i SSU i augusti. Tills igår. Då damp nämligen Moderata Ungdomsförbundets tidning "Blått" ner i hallen. Blått hade intervjuat Anna Sjödin, och frågat henne varför hon alltid var så politiskt korrekt och aldrig tyckte något kontroversiellt. Här är svaret:

-Jag tycker att SSU står för en väldigt radikal politik. Ta skolpolitiken till exempel. Vi är för att både avskaffa det nuvarande betygssystemet och förbjuda kommunala skolor att ta ut avgifter för skolmaten. Och när jag kampanjade för euron i mitt hemdistrikt Västerbotten, då blev jag både hotad och slagen av gamla tanter.

1. Anna Sjödin. Det är inte speciellt radikalt att vilja avskaffa det nuvarande betygssystemet och förbjuda kommunala ta ut avgift på skolmat. Det är inte speciellt radikalt att tycka så alls. Att vara för euron är inte heller så kontroversiellt, ÄVEN om man blir slagen av gamla tanter.
2. Även om din påstådda radikala politik inte syns, så är du ändå välkommen på den politiska scenen. Du har saknats Anna Sjödin. Maktens ungdomsförbund borde synas mer, speciellt om de gör roliga radikala uttalanden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home