Bloggtoppen.se Hindrums frihetliga alster: Det kusliga välfärdssamhället...

Hindrums frihetliga alster

Tuesday, November 29, 2005

Det kusliga välfärdssamhället...

Tänkte tipsa om den här bloggen. Den handlar om en människa som för ett väldigt stort antal månader sedan skadades och därefter inte har haft någon inkomst. De som skadar sig är enligt lag berättigade stöd från försäkringskassan. Denna lag verkar dock inte gälla den här människan. Eftersom att personen i fråga dessutom är småföretagare är han eller hon (man får inte reda på varken kön eller namn) är han/hon inte berättigad socialbidrag. Detta har lett till att personen inte har kunnat försörja sig själv eller sin son sedan han/hon blev skadad. Är det någon mer än jag som misstänker att personen i fråga inte tillhör det klassiska socialdemokratiska valboskapet och därför bör bestraffas?

Försäkringskassan menar att de har fått ned sjukkostnaderna i Sverige. Det hade vilken idiot till chef som helst kunnat hävda om de godtyckligt struntade i att ge vissa människor deras lagliga rättigheter. Uppdrag Granskning är underrättade. Imorrn skall jag dessutom underrätta de borgerliga riksdagsledamöterna om jag får tid (vilket jag får eftersom att jag pluggar lärarprogrammet).

3 Comments:

  • Greetings from the USA.

    By Blogger My Daily Struggles, at 11:35 PM  

  • Tack för att du uppmärksammat min kamp. :-)

    Blev dock lite fundersam på hur du kunde missa vilket kön jag har(?) fast jag har foton på mig själv på min sida som dessutom leder vidare till min profil... å andra sidan i sammanhanget är det oväsentligt, en bagatell om jag är man eller kvinna... det jag har blivit/blir utsatt för år 2005 i Sverige är rena tortyren, möjligen en form av utrotning?

    Hade även länk till denna sida från Passagen blogg.

    PS: Vi får se om Uppdrag Granskning hör av sig?

    Tack än en gång! :-)

    /1001

    By Blogger me2-1001, at 2:12 AM  

  • På något sätt hade jag missat vem du var 1001. Den länk som jag hittade via www.dahlberg87.blogspot.com ledde inte fram till den sida som kommer upp när man klickar på ditt namn.

    Det är dock så att du utsätts en emotionell och byråkratisk tortyr som inte borde finnas i det som kallas välfärdssamhället, och detta är inte acceptabelt. Keep up the good blog!

    /Hindrum

    By Blogger Hindrum, at 10:49 PM  

Post a Comment

<< Home