Bloggtoppen.se Hindrums frihetliga alster: Folkpartiet stod för dagens ljuspunkt!

Hindrums frihetliga alster

Monday, March 13, 2006

Folkpartiet stod för dagens ljuspunkt!

Idag har jag kampanjat på Berzeliusskolan i Linköping, vilket gick bra. Därefter pysslat med lite annat MUF-relaterat för att sedan sitt av tiden på en tråkig föreläsning om konst. Tydligen så satsar Linköpings kommun flera miljoner om året på något som de kallar konst, oftast en massa pinnar som någon flummig konstnär menar har symbolik i sig. MEN OJ VAD BRA!!!!!!!!!!!!!!

Här sitter alltså Föräldraföreningen för dyslektiska barn och bävar för att deras bidrag på 830.000 kronor skall frysa inne på grund av att dom inte råkar ha verksamhet i tio län. De har skickat brev till olika myndigheter och ministrar för att få dem att tänka om och tänka rätt, men de enda som har bemödat sig att svara är kungen och drottningen och de har inga befogenheter att styra landet. Samtidigt slänger Linköpings kommun ut en mille på några pinnar som står utanför Cloetta Center och kallar det konst! Jag är medveten om att pengarna inte är baserade från samma kassa, men om man skall ha en såkallad fördelningspolitik så skall väl pengar fördelas till rätt saker!

Jag har ofta sagt att jag inte tycker om kultur. Jag har då fått frågan om varför. Nu vet jag svaret. Jag avskyr inte kultur. Jag avskyr när kommunala, regionala och statliga pampar slänger bort miljardsuymmor på idiotiska projekt som ingen egentligen bryr sig om och som ingen fattar och som inte genererar tillbaka någonting till skattebetalarna.

Folkpartiet vill lägga ner Migrationsverket! Tack folkpartiet! Migrationsverket är ej bra för Sverige.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home