Bloggtoppen.se Hindrums frihetliga alster: Om jag vore Gud!

Hindrums frihetliga alster

Saturday, October 15, 2005

Om jag vore Gud!

Om jag vore Gud, och därför hade kunnat göra vad jag ville, så hade jag konfiskerat Nordkorea, skickat deras nuvarande ledare till min kollega (herr "Stor, het och otäck" i landet Hellviken), och skapat en ny nation. Denna nation hade inte hetat Nordkorea, utan något i stil med Hindrumland. Hur hade detta land då sett ut?

Staten hade varit liten men stark. Statens främsta uppgift hade varit att övervaka så att de negativa rättigheterna hade skyddats. Om det hade funnits skatter så hade de varit låga och platta. Dessutom hade det funnits en fond där vänliga Hindrumländare hade kunnat sätta in pengar. Dessa pengar hade gått till att ge fattiga invånare positiva rättigheter. Tullar hade inte funnits eftersom att detta hade skadat Hindrumland ekonomiskt.

Nu till de mer oseriösa aspekterna av min nation. Observera att dessa aspekter kommer att strida mot min tro på att staten skall bestämma om så lite som möjligt...men what the hell.

Nationalrätten i Hindrumland hade varit Donut och den främste profeten hade hetat Homer Simpson, uppkallad efter den store, gule mannen som kan ses på Viasats kanaler i dagsläget. Jag hade förbjudit all form av mellanmjölksmentalitet och alla som staten hade kommit på att bedriva mellanmjölksdrickning, jantelagsutveckling eller lagomstyrning hade automatiskt blivit tvingade att dricka 40%-ig mjölk offentligt. Nationaldjuret hade varit vårtsvin eftersom att dessa djur (om man sett Lejonkungen) tar livet som det kommer och vågar slappna av. Stress hade varit förbjudet. Alla medborgare hade fått en stressmätare och om stressen hade blivit för hög så hade den högste domaren Pontus Bartus hämtat denna o-chilliga person för att sätta på en instutition kallad "Beachen". Där hade Bartus lärt den stressade att stressa ner och tänka på bättre grejjer, exempelvis Gud.

Slut på min drömnation.

Jag är trött på kvällspressen! Väldigt trött. Efter att ha jobbat en sommar på Göfab och inte haft någon annan litteratur så blir man lätt trött på kvällspressen och deras överdimensionerade löpsedlar: "Dödsdrogen", "Aftonbladet räddade mitt liv", "Banta och gå ner 5 kilo i veckan", "Bröstchocken i TV (som aldrig visades)", "Allsångsstjärnans chockkärlek - 'Jag ska gifta mig...'"

Ni fattar....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home