Bloggtoppen.se Hindrums frihetliga alster: Seg Söndag!

Hindrums frihetliga alster

Sunday, November 13, 2005

Seg Söndag!

Sitter just nu här och bloggar för att jag inte har något annat för mig. Jag är för förkyld för att träna. Jag är för pank för att gå och shoppa (vilket annars är ett mycket trevligt nöje). Jag är för lat för att plugga. Det går ingenting bra på teve, eftersom att det är söndagseftermiddag. Jag är för omotiverad för att spela Nintendo, och jag har redan ätit två äpplen för att få tiden att gå. Men en seg söndag är alltid en seg söndag och det finns inget att göra åt det. För att få tiden att gå bloggar jag istället.

För några dagar sedan gjorde jag en undersökning på LO:s fackförbunds hemsidor. Skrämmande är att det enbart är hälften av LO-anslutna fackförbund som talar om vad ett medlemskap i deras fackförbund kostar. Näringsidkare har alltid ögonen på sig från myndigheterna så att de sätter ut priser på de tjänster eller varor som de erbjuder, men eftersom att fack och stat är sammanbundna är det en regel som facket lätt kan undgå. Ett medlemskap i ett fackförbund är ju ändå en tjänst, och då borde naturligtvis fackförbunden tala om för den intresserade vad tjänsten kostar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home