Bloggtoppen.se Hindrums frihetliga alster: Att leva som man lär är inte lätt.

Hindrums frihetliga alster

Tuesday, February 07, 2006

Att leva som man lär är inte lätt.

Att leva som man lär är inte lätt. Speciellt för socialdemokraterna. För en och en halv vecka sedan söp sig Anna Sjödin knökfull och slogs med vakter på Crazy Horse i Stockholm, något som SSU inte förordar att man skall göra.

Idag skickade socialdemokraterna och SSU in en ansökan om att få driva en pokersajt på internet. Med läpparna säger socialdemokraterna och SSU att man vill minska spelberoendet i samhället, med tungan säger de att de vill öppna en pokersajt på internet. De säger att pengarna skall gå till ideella föreningar riket över, men de tänker inte på att pengarna förmodligen kommer att tas från många spelberoende människor. De vill förbjuda privata initiativ att starta pokersajter på internet, med motiveringen att de inte tänker på de spelberoende i samhället. I själva verket har de utländska spelbolagen lovat att betala mer pengar till spelmissbruksorganisationer än vad statliga Svenska Spel gör. Det spelar dock ingen roll för socialdemokraterna, eftersom att socialdemokraternas vision är ett samhälle där staten driver in tonvis med pengar till socialdemokratin. Socialdemokraterna har nu hittat en annan väg att gå (för ingen tror väl på att de kommer att ge all vinst till ideella föreningar?) för att få in ännu mer pengar till deras redan guldprydda byxfickor.

Och så till något helt annat. När jag var liten åkte jag och min familj runt i Sverige en del (typ till släktingar o så). Jag minns då att vi ofta åkte förbi någonting som hette Clock och såg ut som en hamburgerrestaurant. Jag minns också att jag blev väldigt hungrig och nyfiken när vi åkte förbi dessa Clockrestauranter. Idag fick jag via Johan Forssells blogg reda på att dessa var statliga. STATLIGA! STATLIGA!!! Tack mamma och pappa för att vi aldrig stannade och åt på dessa restauranter, och tack alla andra konsumenter som valde bort Clock för mer hälsosamt kapitalistiska hamburgerbarer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home