Bloggtoppen.se Hindrums frihetliga alster: Julbockar

Hindrums frihetliga alster

Sunday, December 04, 2005

Julbockar

Klockan är nu 4 på söndagsmorgon och jag är nyss hemkommen från stamhaket Herrgårn. Efter en intressant cykelfärd med risk för att halka på isen kom jag för en stund sedan hem. Efter att på traditionellt sätt satt på teven och text-teve möttes jag av nyheten att julen är kommen. Det är nämligen så att julbocken i Gävle har brännts upp. En jultomte och en pepparkaksgubbe jagas för dådet. Men så går det när man vill inleda julen! Då måste man ta risker.

Ärligt talat. Jag tycker inte bra om pyromaner, men humoristiskt är det! Dessvärre kostar julbocken en Gävle en massa pengar för skattebetalarna. Det är förvisso inte Gävle kommun som sätter upp bocken, men det är brandkåren som får rycka ut och släcka elden och det är polisen som får jaga gärningsmännen. Men det är inte alltid som julbocken har blivit föremål för en pyroman. 1976 demolerades julbocken av en raggarbil. Humor!

Under min korta sejour i teve-soffan fick jag även se reklam från Ab King Pro. Ab King Pro är en tuff maskin som man kan träna sina muskler med. Eftersom att produkten kommer från något TV-shopslikanande företag fungerar den säkert inte, men, det som är roligt var priset. Enligt Ab King Pro:s marknadsförare kostar maskinen inte mycket pengar, utan enbart 3 x 333 kronor. Alltså. I reklamsnutten stod det att maskinen kostade 3 x 333 kronor, vilket mattegenierna på det TV-shopsliknande företaget hade räknat ut bli 999 kronor! Ännu mer av det som vi kallar humor.

För att spinna vidare på spåret om revolutionerande viktminskningstekniker kan nämnas den TVINS-lanserade sensationsprodukten Sauna Belt. Sauna Belt är ett bälte som man sätter runt magen och som gör att man börjar svettas. I den ytterst övertygande reklamen bevisas att man kan förlora ungefär två centimeter midjemått efter att ha använt Sauna Belt i 50 minuter. För att göra den eventuella köparen extra Sauna Beltbenägen har man mätt midjemåttet på en smal sportig och framförallt kvinnlig marknadsförare innan hon har använt Sauna Belt. Efter vad marknadsförarna påstår 50 minuter har gått mäts den smala sportiga kvinnliga marknadsföraren igen. Mycket riktigt har hon gått förlorat 2 cm i midjemått. Det stora problemet för Suana Belts marknadsförare är dock att man kan se att måttbandet spänns åt betydligt mer efter den påstådda 50 minutrarna än innan. För helvete. Köp aldrig något från TV-shop eller deras efterapor. Såvida ni inte vill bli lurade.

En gång gick jag gick jag faktiskt så långt att jag sökte information på internet om produkten som kallas Ab Tronic; en elektrisk maskin som drar ihop musklerna. Dock var TVINS så vänliga att de avrådde folk med hjärtfel att köpa maskinen. Det räddade 600 utav mitt personliga statliga stöd i form av CSN-pengar.

Eftersom att detta inlägg är skrivet mellan klockan 4:00 och 4:33 en vanlig jävla söndagsmorgon i ett onyktert tillstånd vill jag be om ursäkt för eventuella staffel!

2 Comments:

  • Hej :-)
    Ville bara tala om att jag nu blivit kontaktad iaf av en av riksdagsledamöterna ank min kamp mot FK.

    Jag har dock full förståelse att de inte har tid med enskilda fall, men huvudsaken är om de ser över problematiken i stort!

    Tack än en gång för en eldsjäl som dig - och dig behövde man inte ens tutta på! ;-)

    By Blogger me2-1001, at 3:43 AM  

  • Vad bra! Själv har jag fått svar från fyra stycken, så nu finns det åtminstone en bättre kunskap om det fuckade systemet inom riksdagen. Sedan om det leder någonstanns är svårt att veta, men hoppas kan man ju alltid!

    By Blogger Hindrum, at 1:56 PM  

Post a Comment

<< Home