Bloggtoppen.se Hindrums frihetliga alster: Rånartjänst i Kiruna var här!

Hindrums frihetliga alster

Monday, December 05, 2005

Rånartjänst i Kiruna var här!

Igår var de här igen. Jag talar om Rånartjänsten. Det vill säga det bolag som är utsända för att driva in TV-licenspengar från folk som har teve. Tvärtemot förra gången de var här erkände jag att jag hade teve, men kom runt betalningen genom att säga att varken jag eller min rumskamrat var skrivna i Linköping, ett påstående som faktiskt är sant.

Men det är ändå förskräckligt att man skall behöva betala pengar till staten så att de skall kunna sända godtyckliga teveprogram om hur förträfflig Göran Persson och hans medlöpare är samt att sända reklam om hur dum Silvio Berlusconi är. Jag tittar knappt på SVT, utan tittar mest på kommersiella kanaler. Självklart vill jag betala för det lilla jag tittar på SVT, men att betala 2000 spänn om året för det är inget jag har råd med. SVT borde istället privatiseras och börja leva mer på reklamintäkter, så som majoriteten av tevebolagen måste göra.

Jag har förövrigt tipsat de personer som jag vet ligger i riskzonen för Rånartjänst i Kirunas indrivare.

2 Comments:

  • Vet du om att vissa av de som driver in pengar får provision... Det är nog det sjukaste av allt.. annars tycker jag om public service tv och älskar att se en film utan reklam, så jag låter gärna mina föräldrar betala in 2000 spänn i månaden. Får se om jag är lika positiv när jag står där själv..

    By Blogger Anders Dahlberg, at 10:21 PM  

  • Att de får provision visste jag. Det har lett till en del obehagliga scenarion för en del människor. Själv betalar jag inte 2000 spänn för nyheter som jag kan se på TV4 och filmer som jag kan låna eller hyra för ett betydligt billigare pris.

    By Blogger Hindrum, at 11:07 PM  

Post a Comment

<< Home